fbpx

Business Woman: Lora – Onfluence

LoraStokkelOnfluence

Business Woman: Lora – Onfluence

Ons eerste interview met een business babe is een feit! We trappen af met: Lora Stokkel. Oprichtster van infuencer bureau OnfluenceWij stelde haar een aantal vragen en zij kwam met haar gevatte antwoorden. Een ‘must read’ voor marketeers. Veel leesplezier!

  1. Waarom ben je Onfluence gestart?

In 2014 was ik zelf een micro-influencer. Ik had namelijk 5.000 volgers op Instagram en hierdoor leek het mij leuk om bedrijven te benaderen om gratis producten te ontvangen. Binnen een korte tijd kreeg ik pakketten met spullen thuis gestuurd en plaatste ik dit op mijn Instagram account. De bedrijven gaven aan een stijging te zien in hun websitebezoeken wanneer ik iets plaatste. Omdat zulke samenwerking mij erg bevielen ging opzoek naar een platform waar ik mij kon aanmelden zodat ik niet zelf opzoek hoefde te gaan naar samenwerkingen. Zo’n platform kon ik niet vinden en besloot toen zelf dit op te richten. Erg technisch was ik toen niet en ik merkte dat mijn klant dit ook helemaal niet wilde, ze hadden namelijk behoefte aan een persoonlijke aanpak. Vandaar dat Onfluence een fullservice influencer marketing bureau is geworden.

  1. Wat is volgens jou de kracht van micro influencers?

Micro-influencers hebben heel veel voordelen. Ze hebben een hoger engagementpercentage t.o.v. macro-influencers. Ook vinden ze het oprecht leuk om producten te ontvangen en daarom vragen ze vaak geen belachelijk hoge vergoedingen. Ook zie je dat micro-influencers een ‘schonere’ feed hebben wat betreft samenwerkingen waardoor ze ook geloofwaardiger overkomen wanneer ze een samenwerking hebben. Omdat ze niet super veel samenwerkingen hebben werken ze ook net iets harder voor je bedrijf.

  1. Hoe bepaal je de ‘echtheid’ van influencers?

Check allereerst de volgers van de influencer en let daarbij op of er niet heel veel profielen tussen staan zonder profielfoto en met een rare tekst als naam. Check vervolgens ook de likes van de influencer en let op dezelfde punten. Vervolgens kijk je wat voor reacties de influencer krijgt. “cool stuff” “follow me” zijn geen relevante reacties. Vervolgens kan je altijd de groei van het account checken van de influencer waar je mee wil samenwerken. Deze statistieken kan je opvragen bij de influencer, want wanneer ze niks te verbergen hebben dan sturen ze deze graag op. Dit zijn de tips die ik voor je heb hoe ik het zelf eerst altijd checkte. Inmiddels heb ik een betaalde software aangeschaft waarbij ik no-time kan zien of de influencer volgers heeft gekocht en wat de demografische gegevens zijn van de volgers. Er zijn veel tools en software die beweren dit te kunnen maar er zijn maar een handje vol die echt van kwaliteit zijn.

  1. Op welke manier bepaal je de match tussen een merk en influencer?

Ik vraag altijd de doelgroep op bij het merk en kijk ik naar de demografische gegevens van de volgers van de influencer en probeer ik influencers uit te kiezen die hier zo goed mogelijk bij passen. Daarnaast let ik ook op de stijl van de influencer en of dit past bij de stijl van het merk. Als de influencer zich aanmeldt voor een samenwerking is de influencer dus al enthousiast over het merk. Vervolgens ga ik met de aangemelde influencers naar het merk toe zodat zij kunnen kiezen wie zij het beste bij hun merk vinden passen. Zo zorg ik ervoor dat er een wederzijdse klik is.

 

Dit was de eerste editie van onze reeks aan interviews met echte power vrouwen! Wil jij nu ook zichtbaar zijn op onze kanalen? Stuur ons een berichtje

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.