fbpx

IG Fashionista en duizendpoot: Evelina Lemmers

Evelina Lemmers voor SEM social

IG Fashionista en duizendpoot: Evelina Lemmers

Daar zijn we weer met een tof interview! Ditmaal: fashion influencer Evelina Lemmers (IG: eveslife). Ze vertelt ons hoe ze in het ‘influencer’ (ze heeft een hekel aan dit woord, wij ook!) leven terecht is gekomen en ze vertelt ons over authenticiteit.

1. Hoe ben je als influencer gestart en was dit een droom van je?

Mijn Instagram avontuur is eigenlijk heel onschuldig begonnen. Ik gebruikte Instagram heel erg casual naast mijn studie. Zo nu een dan deelde ik een fotootje met voornamelijk studievrienden, niks bijzonders dus. Ik had er toen ook vrij weinig tijd voor, maar na mijn studie veranderde dat. Daar speelde ook mijn groeiende interesse voor fotografie bij. Ik begon langzamerhand steeds meer te delen, waaronder outfits, flatlays, filmpjes. Langzaam maar zeker begonnen ook mijn volgers te groeien, vooral omdat ze mijn minimalistische (levens)stijl erg waarderen. Nu is het twee jaar later en kan ik zeggen dat ik, in Instagram termen, als ‘’influencer’’ wordt bestempeld (ik haat dat woord).

Of influencer worden een droom was? Altijd, alleen met het Instagram van tegenwoordig en de vele Instagram profielen is het moeilijk om ‘’echt’’ door te groeien zoals grotere bloggers/influencers. Ik heb daarom die droom een beetje ‘’bijgeschaafd’’ – voor mij draait het nu meer om de connecties die ik maak en dat ik outfits en plaatsen kan delen – dit is waar ik het voor doe.

2. Wat is volgens jou de kracht van (micro) influencers?

Ik denk dat dit segment, wat betreft samenwerkingen en connecties, het meest eerlijk en authentiek is. Als ik een review van een grotere influencer zie op Instagram, dan geloof ik minder zelf in de authenticiteit (staat de influencers achter het product?) dan bij een micro-influencer.

3. Hoe bepaal je de authenticiteit van influencers?

Waar ik op let, is in hoeverre het leven ‘’behind de scenes’’ wordt gedeeld. Ik heb er moeite mee als een influencer alleen maar het mooie, perfecte en instagrammable leven deelt – dat is onrealistisch, iedereen heeft struggles.

Ik volg vooral meiden die durven zichzelf bloot te geven – dat ze ups en downs hebben, dat ze durven te delen als blij, boos of verdrietig zijn. Dat is authenticiteit voor mij.

4. Op welke manier bepaal je de match tussen jou als influencer en het merk waarmee je een samenwerking wilt opzetten?

Ik stel mijzelf twee vragen, namelijk: ‘’zou ik dit, als er geen Instagram was, ook willen hebben / doen’’? en ‘’past dit bij mij als persoon en qua stijl’’? Toen ik nog vrij nieuw was in de influencer wereld nam ik vaak samenwerkingen aan waar ik (achteraf) spijt van kreeg, omdat het merk totaal niet bij mij paste. Nu, een aantal jaar later, ben ik veel selectiever.

Dit was het toffe interview met de mooie Evelina! Wil jij nu ook zichtbaar zijn op onze kanalen? Stuur ons een berichtje

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.