fbpx

Toffe Lilian, allround creative

Toffe Lilian, allround creative

Ondernemende dames, wij houden ervan. Ditmaal vroegen we de leuke Lilian van Kesteren een toffe gastblog te schrijven over haarzelf, haar bedrijf en hoe zij social media inzet voor haar onderneming. En, het resultaat is hier! Veel leesplezier. 

Communiceren vanuit de kern zorgt voor authenticiteit

We zijn allemaal onbewust op zoek naar goedkeuring. Zijn we wel goed zoals we zijn, horen we er wel bij? Dat kan best lastig zijn in een tijdperk waar we het overgrote deel van onze tijd online spenderen. Prachtige foto’s (al dan niet met filter), de leukste feestjes en vooral het mooiste leven. Maar juist nu het lijkt alsof iedereen zo bezig is met de ‘buitenkant’, ben ik van mening dat je echt straalt en opvalt als je vanuit je kern communiceert. Juist ook als bedrijf. Dan komt je boodschap niet alleen authentiek over, maar dan kunnen mensen zich ook (vaak) verplaatsen in de boodschap. Dit wekt een fijne associatie, wat er vervolgens weer in kan resulteren dat men jouw merk verkiest boven dat van de concurrent, omdat het zo goed voelt.

Catch The Wave Concepts

Voordat ik verder ga, zal ik eerst wat over mijzelf vertellen. Ik ben Lilian van Kesteren, 25 jaar en begin 2018 richtte ik Catch The Wave Concepts op. Binnen mijn bedrijf ben ik werkzaam als allround creative. Ik bied verschillende diensten aan op het gebied van marketing en fotografie, wat ik fantastisch vind, want zo heb ik veel afwisseling. Zo zit ik bijvoorbeeld maandag op kantoor en sta ik dinsdags het interieur van een restaurant te fotograferen. Maar dit alles doe ik niet ‘zo maar’. Catch The Wave Concepts staat voor het overbrengen van jouw verhaal. Jouw sfeer.

Jouw verhaal communiceren middels een positieve vloedgolf

Om jouw verhaal echt goed over te brengen, ben ik van mening dat je vanuit je kern moet communiceren. Juist omdat we dagelijks zoveel reclame-uitingen naar ons toegeslingerd krijgen. Om dan op te vallen moet je onderscheidend zijn. Zo geef ik onder andere strategiesessies aan bedrijven waarin we volledig teruggaan naar de kern. Waar sta je voor en wat is je verhaal? Dan kijken we aan de hand daarvan middels welke content dit het beste gecommuniceerd kan worden. Alles met als doel dat de boodschap met een positieve vloedgolf binnenkomt in het hoofd van de doelgroep. Vervolgens kan ik dan meewerken aan de uitwerking, zoals de visuele identiteit, het schrijven van teksten of schieten van bijpassend beeldmateriaal. Het maakt dus niet uit wat voor opdrachtgever ik heb, ik vraag altijd eerst: wie ben je en wat wil je uitstralen? Want als jij het niet weet, hoe moet een ander je dan begrijpen? En dit is dus iets wat ik ook doorvoer in mijn eigen communicatie, met name social media.

Hoe zet ik social media in?

Social media is een fantastische manier om nieuwe klanten aan te trekken. Daarom is het in mijn ogen ook superbelangrijk dat je hier aandacht aan besteedt. Want, zoals ik eerder al vertelde, spenderen we zoveel tijd online, dat je als bedrijf niet kan achterblijven. Ik plan dan ook standaard elke week 2 a 3 uur in voor mijn social media. Ik denk dan na over welke content ik wil plaatsen en welk beeld ik hiervoor wil gebruiken.

Het zakelijk gebruiken van social media kost tijd. En vooral als je een tikkeltje perfectionistisch bent zoals ik. Maar om het mezelf dan wat makkelijker te maken, gebruik ik een planningstool: Hootsuite. Hierin zet ik mijn posts klaar, welke dan gedurende de week automatisch geplaatst worden. Super handig! En in mijn posts probeer ik een afwisseling te maken tussen tips, de diensten die ik aanbied en hoe ik het leven als ondernemer ervaar. Gemiddeld plaats ik 3 posts per week. Om echt te groeien weet ik dat dit te weinig is, maar ik lever liever kwalitatief goede posts dan dat ik elke dag iets online gooi, maar waar geen boodschap achter zit. Ik wil immers die golf overbrengen. 😉

Dit was de toffe gastblog van de leuke Lilian! Wil jij nu ook zichtbaar zijn op onze kanalen? Stuur ons een berichtje

Lilian zit met haar bedrijf ook op Instagram!

 

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.