fbpx

5 keer hoe je als bedrijf opvalt op LinkedIn

5 keer hoe je als bedrijf opvalt op LinkedIn

       1. Stel persoonlijke verhalen centraal

Allereerst, hoe ziet jouw LinkedIn tijdlijn eruit? Saai? Corporate? Oninteressant? Bij ons in ieder geval wel. We zien weinig berichten die ons als LinkedIn gebruikers écht aanspreken. Waar je op Facebook en Instagram wordt overspoeld met berichten van je eigen kennissen, vrienden, lokale ondernemers (en natuurlijk een overload aan reclame), hebben bedrijven op LinkedIn de neiging om extreem saaie en formele berichten te delen.

Waarom? Wij hebben geen idee. Dit spreekt namelijk niemand aan. Het centraal stellen van gezichten van jouw team is dé manier om als bedrijf op te vallen op het platform LinkedIn. 

Tip → Stel een collega voor, post een team selfie of een foto van een vrijmibo. Dit klinkt misschien gek, maar het werkt goed.

      2. Video

Video it is. Video is hip en happening en dat is natuurlijk niks nieuws. Van professionele bedrijfsvideo’s die weinig reacties en likes opleveren, tot eenvoudige zelf gecreëerde vlogs en kijkjes achter de schermen. 

Waarom is video relevant? Video brengt jouw bedrijf als het ware tot leven. Door middel van video houd je de aandacht van kijkers gemakkelijker vast dan bij stilstaande foto’s in een tijd waarin onze spanningsboog korter is. 

Tip → Let erop dat je video’s in verticaal formaat maakt i.p.v. horizontaal. Dat betekent staand in plaats van liggen. Zo vul je het mobiele scherm van je kijker ;).

gif sem

3. Waarde delen

Het belangrijkste bij het aantrekken van een groot publiek op LinkedIn is het delen van waarde met betrekking tot jouw expertise of professie. Het liefst zoveel mogelijk waarde zelfs. 

Veel bedrijven voelen (nog steeds) een soort aversie tegen het delen van waardevolle informatie om op deze manier andere, gratis, op weg te helpen. Maar op deze manier laat je namelijk zien wat je kan als bedrijf, wat voor een talent je in huis hebt en op welke manier je andere bedrijven zou kunnen helpen. 

Tip → Laat zien hoe je huidige klanten hebt geholpen van A naar B. Jouw klanten willen ook een verandering doormaken.

SEM social home

      4. Medewerkers inzetten als ambassadeurs

Meer bereik zonder grote budgetten? Dat kan met het inzetten van deze slimme truc. Zorg ervoor dat alle medewerkers van jouw bedrijf hun persoonlijke LinkedIn kanaal inzetten voor het bedrijf.

Zo delen zij op wekelijkse basis content die wordt gezien door hun warme netwerk en dat betekent meer bekendheid voor jouw merk.

Tip → medewerkers hebben geen zin en tijd om LinkedIn posts te schrijven, dus stel daar 1 iemand verantwoordelijk voor.

      5. Social Selling

Laten we beginnen met iets duidelijk maken: social selling vervangt niet de traditionele manier van klantcontact, het is slechts een toevoeging aan de huidige manieren van het bereiken van je doelgroep. 

Wat social selling dan precies is? Simpelweg: de manier om klanten, als vanzelf, naar je toe te kunnen laten komen. Social selling inzetten via LinkedIn doe je door nieuwe connecties leggen, chats te starten en het gesprek aangaan met potentiële klanten.

Zo hebben zij niet het idee dat jij iets aan het verkopen bent, maar dat je oprecht geïnteresseerd bent.

Tip → start met 30 dagen gratis LinkedIn sales navigator. Je kunt personen toevoegen op basis van hun functie en sector, waardoor je gemakkelijk met potentiële klanten in gesprek gaat.

Emma over ons

Meer weten of sparren over de mogelijkheden? Maak een gratis bel afpraak met SEM.