De komende weken zoeken wij ondernemers op, die social media actief inzetten, mét succes. We willen meer achter de ondernemer te weten komen, in het bijzonder met betrekking tot de social kanalen van de onderneming. Op welke manier dragen de kanalen bij aan het succes van de onderneming? Welke social media tips zou je bestaande ondernemers willen meegeven? Kortom, een kijkje achter de schermen en nuttige tips.
Wij trappen de reeks interview af met Floris Boers, bekend van Floris FitFood. Circa 7 jaar geleden is hij gestart met het actief bijhouden van zijn Instagram kanaal. Wat begon met het plaatsen van gezonde gerechten is uitgelopen op een ondernemer die droomt van een eigen sportschool. Hoe is hij op dit punt gekomen? Op welke manier zet hij Instagram in? Lees het in de eerste blog.
#1 Hoe ben je begonnen?
Ik ben lang geleden met Instagram begonnen, ongeveer 7 jaar, toen ik startte met de opleiding voeding en diëtiek. Destijds deed ik dit amateuristisch. Ik maakte foto’s van eten. Ik wilde graag aan mensen laten zien dat gezonde voeding niet betekent dat je iedere dag sla eet. Ik wilde graag laten zien dat het leuk is om met gezonde voeding bezig te zijn. Toen is het balletje gaan rollen.
#2 Merkte je direct een grote respons qua reacties, likes en volgers?
Nee. In het begin wist ik persoonlijk niet waar ik mee bezig was. Ik ben het gewoon gaan doen: gewoon foto’s maken en mezelf blijven. Ik schreef leuke teksten bij de foto’s en hoopte ik dat het ging lukken. Maar in het begin wist ik simpelweg niet waar ik mee bezig was en leverde het niet direct resultaat op.
#3 En waar maakte je destijds zoal foto’s van?
In het eerste jaar met name alleen van eten.
#4 En waarom ging je daarna over op andere vormen van content en topics?
Omdat ik het tweede en derde jaar van mijn studie erachter kwam dat ik ondernemer wilde worden, ook in de richting van sport. Zelf ben ik een fanatiek sporter in de sportschool. Vooral de combi van voeding en sport vind ik heel interessant. Daarbij kijk ik naar het effect van voeding op de prestaties in de sportschool. Vervolgens ben ik sportfoto’s gaan maken. En ik denk ook dat volgers meer wilden zien dan alleen gerechten. De combinatie van voeding en sport vinden mensen leuker om te zien en lezen.
#5 Wie is zoal jouw doelgroep en volger?
Dat is heel breed. Omdat ik een zakelijk profiel heb, heb ik daar inzicht in. Wie zijn ze en waar komen ze vandaan? Er is dus eigenlijk geen pijl op te trekken. Qua leeftijd is het ongeveer van 16 tot 40, man/vrouw.