fbpx

Reclame maken op Instagram

Instagram – het snelle platform

Instagram is in Nederland het snelst groeiende platform. Het is een platform waar veel verschillende doelgroepen actief zijn en waar er voor elke branche een community bestaat, met bijbehorende hashtags. Als bedrijf is het daarom van belang om Instagram deel uit te laten maken van je social advertising-strategy. 

De corona crisis heeft gezorgd voor een grote verschuiving in het advertentielandschap. Het online gedrag onder de bevolking is enorm toegenomen en offline adverteren heeft plaats gemaakt voor een toename in online adverteren. Wanneer Instagram advertising onderdeel is geworden van je strategie, is het tijd voor de volgende stap: hoe bereik jij jouw specifieke doelgroep? 

Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram kan bijdragen aan het generen van meer engagement, naamsbekendheid, leads en omzet. Neem de tijd om na te denken over jouw specifieke doelgroep. Dit klinkt misschien logisch, maar door veel adverteerders wordt onvoldoende aandacht besteed aan het in kaart brengen van de doelgroep. Wie is jouw doelgroep en wat wil je bereiken met je advertentie? Mensen besluiten in een fractie van een seconde of ze een advertentie wegklikken of blijven kijken. Dit is het moment waarop passende aantrekkelijke advertenties het winnen van niet doordachte irrelevante advertenties. 

Door de online concurrentie is het maken van effectieve, pakkende advertenties belangrijker dan ooit. Hoe zorg je dat je opvalt? Allereerst is het belangrijk je te realiseren dat je moet opvallen binnen jouw specifieke doelgroep. De verschillende advertentiemogelijkheden binnen Instagram maken het mogelijk om jouw doelgroep op creatieve manieren aan te spreken. 

Advertenties moeten aantrekkelijk, simpel en goed geformuleerd zijn. De afbeeldingen die voor een advertentie worden gebruikt moeten opvallen en niet te complex zijn. Wist je dat videoadvertenties het bijna altijd beter doen dan afbeelding-advertenties? Naast dat het belangrijk is om je advertentie te targetten op demografische gegevens en locatie, wordt het sterk aangeraden je specifieke doelgroepen te benaderen op basis van interesses. Op deze manier kan je voorkomen dat je betaalt voor irrelevante weergaven. 

#Tip van SEM social

Ons advies is om bij het inzetten van Instagram advertising, aandacht te besteden aan pakkende content voor jouw specifieke doelgroep. Op deze manier kun je, ondanks de toegenomen online concurrentie, jouw doelgroep blijven bereiken. Dit is essentieel om als bedrijf te kunnen blijven groeien. 

 

Geschreven door: Mirna Zwart

Benieuwd of we jou kunnen helpen met het succesvol inzetten van advertising op Instagram? Stuur ons een berichtje!