Restaurants, cocktailbars, lunchrooms, koffiebarretjes.
Even checken wat ze serveren, hoe ziet het interieur eruit? Zijn er al bekende influencers een smashed avocado toast wezen eten? Klinkt dit herkenbaar?
Zoals velen van ons weten, maken restaurants vandaag de dag goed gebruik van social media. Het is een gemakkelijke tool, die restaurant eigenaren zelf in handen hebben. Waarom zou je social media niet inzetten? Precies.
De volgende vraag is: hoe zet je social media slim in voor jouw restaurant? De volgende tips en voorbeelden helpen je wellicht op weg!
Serveer je een specifieke keuken? Burgers? Cocktails en sushi? Taco’s? Pasta? Mossels en gin? Het werkt goed om voor een specifiek aanbod te kiezen. Hierdoor hebben volgers een duidelijke verwachting. Dit wordt als zeer prettig ervaren door klanten.
Bij de opstart van het restaurant heb je hoogstwaarschijnlijk een huisstijl voor al het communicatiemateriaal ontwikkeld. Van het logo, tot de menukaart, een visitekaartje en de website. Een huisstijl geeft een stukje herkenbaarheid. Creëer daarom tekst, foto’s en video’s voor de social media kanalen die in lijn is met de huisstijl.
Een specifieke tip voor restaurants waar weinig daglicht naar binnen valt is het schieten van goede foto’s en video’s. Maak gebruik van een goede camera. Heb je die niet bij de hand? Voor een paar tientjes is het mogelijk om een goede gebruiksvriendelijke camera te huren.
Een gratis lunch? Een diner voor twee? We kunnen er niet omheen dat influencers een groot bereik hebben en hun volgers kunnen uitnodigen om een bepaalde plek te bezoeken of een specifiek item te kopen. Nodig een passende influencer uit om te komen eten en drinken in ruil voor een post of video.
Check onderstaande voorbeelden
Ondanks dat de tafeltjes binnen ontzettend klein zijn, trekt Pluk vele bezoekers.
Stipjes, felle kleuren, sterren, donuts en marshmallows.
Verse vis en een glaasje bubbels? Cheers!
Het water loopt je in de mond bij het zien van deze burgers.