fbpx

Social media integreren in jouw strategie

Social media strategie

Social media integreren in jouw strategie

Als bedrijf of organisatie is het belangrijk om te weten waar je voor staat. Wat is jouw brand identity en wat wil je uitstralen als bedrijf? Deze vragen zijn belangrijk, omdat je jouw doelgroep moet kunnen vertellen wie je bent. Als je zelf niet weet wie je bent als bedrijf, is het voor jouw doelgroep ook lastig om jouw bedrijf te leren kennen.

Wanneer jouw brand identity helder is, is het tijd voor de volgende stap: jouw doelgroep vertellen wie je bent. Maar hoe communiceer je dit?

 

Brand Identity

Het is belangrijk om alle externe communicatie op elkaar aan te sluiten. Jouw brand identity zal hierin leidend zijn. Aan de hand daarvan zullen de juiste communicatiekanalen worden gekozen. Sociale media zijn tegenwoordig essentieel, omdat hiermee een groot publiek bereikt kan worden. Maar enkel het hebben van sociale media betekent niet dat jouw doelgroep bereikt wordt. Het is belangrijk om jouw sociale media te betrekken bij de communicatiestrategie. Zo worden jouw sociale media een onderdeel van het gehele marketingplan en wordt de externe communicatie nog krachtiger. Echter, er zullen bepaalde keuzes moeten worden gemaakt.

Doelgroep

Hoe zichtbaar wil je zijn als bedrijf? Kies je voor een rustige aanpak, waarbij je een keer per week content deelt? Of deel je meerdere content per week, omdat dit beter past bij jouw bedrijf en jouw strategie? Ook is het belangrijk om na te denken over de kanalen die je kiest. Elk sociaal medium kent haar eigen doelgroep. Dit betekent dat je niet alle sociale media nodig zult hebben om jouw doelgroep te bereiken. Neem de tijd om hierover na te denken, zodat je de kanalen zo effectief mogelijk kunt inzetten.

Als de juiste kanalen zijn gevonden en de strategie duidelijk is, kan er worden gestart met het delen van content. Jouw bedrijf wordt zichtbaar en jouw doelgroep begint jouw bedrijf te leren kennen. Door consistent te zijn in de manier waarop de content wordt gecreëerd, wordt het voor jouw doelgroep steeds duidelijker wie je bent en waar jouw bedrijf voor staat.

Integreren van social media

Door sociale media te integreren in jouw strategieplan wordt het bovendien mogelijk om in gesprek te gaan met jouw doelgroep. Hierdoor ontvang je informatie over de behoeften en wensen van jouw doelgroep, waardoor hier makkelijker op ingespeeld kan worden.

Door zichtbaar te blijven, creëer je meer engagement en zal jouw doelgroep zich steeds meer verbonden voelen met jouw bedrijf. De relatie die je aangaat zal je moeten onderhouden. En dat doe je door te blijven communiceren!

Ons advies is dus om sociale media te integreren in jouw communicatieplan. Door jouw kanalen strategisch in te zetten, zal jouw brand identity helder worden gecommuniceerd, kan informatie vergaard worden over de accurate behoeften van jouw doelgroep en kan jouw bedrijf groeien!

 

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen op het gebied van het succesvol inzetten van social media? Stuur ons een berichtje!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.